Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vypustil som článok TZ v kocke - doplnená. Nechal som len tento nosný článok TZ v kocke, ktorý som aktualizoval.

0 0
možnosti

Ďakujem čitateľom za karmu. Každý bodík sa počíta. Len chcem upozorniť, že som zverejnil nový článok Teória zjednotenia (TZ) v kocke - doplnená. Tam som v siedmich bodoch zhrnul svoje "kacírske učenie" :-)

0 0
možnosti

Doplnil som Zhrnutie o bod d)

5) Zhrnutie. Základné tézy sú:

a) Zrýchlenie z nuly na c je ekvivalentné gravitačnému zrýchleniu na horizonte udalostí. Pri tomto zrýchlení môžeme povedať, že svetlo má pri emitácii, rýchlosť c hneď.

b) Fotón sa udržiava na horizonte udalostí svojou energiou, tou istou energiou, ktorou nadobudne rýchlosť c pri emitácii.

c) Svetlo sa udržiava pri rýchlosti c svojou energiou - je to tá energia, ktorá ho udrží na horizonte udalostí.

d) Gravitačná sila na horizonte udalostí je relativistická zotrvačná sila pôsobiaca v sústave s rýchlosťou c.

0 0
možnosti

Ďakujem za pripomienku. Energia vyvolaná silou sa mení na inú formu energie – viď. rozsvietená žiarovka.

0 0
možnosti
Foto

Pokud chcete říci něco o fyzice, měl byste nějak popsat, jaký konkrétní vztah podle Vás mezi tou silou a energií platí nrbo alespoň jaké konkrétní formy a množství energie máte na mysli. Takhle je to, co jste napsal, hodně vágní, mnohoznačné a v řadě možných výkladů chybné. Například i proto, že sama síla ke změně energie nestačí.

0 0
možnosti

Přišli Klaus a Mečiar do baru a Klaus si objednává: "Whisky, skotskou". A Mečiar na to "Mně tiež whisky, ale bez kocky".:-)

1 0
možnosti
Foto

Zkusme rozebrat bod 1.

Nejprve definici "Zotrvačný pohyb si vyžaduje impulz, ďalej si nevyžaduje pôsobenie sily. "

- To, co popisujete je pořád dost vágní.

I člověk občas potřebuje impuls. Je proto člověk setrvačným pohybem podle Vaší definice? Když si něco působení síly nevyžaduje, neznamená to automaticky, že to působení odmítá.

Návrh řešení: Zkuste použít nějakou hotovou definici, například https://sk.wikipedia.org/wiki/Zotrva%C4%8Dnos%C5%A5

- Dále: "Oproti tomu pohyb svetla nie je zotrvačný."

To podle mne není pravda. Světlo si bez působení vnějších sil zachovává rovnoměrný přímočarý pohyb. Te tedy jeho pohyb setrvačný.

- "Svetlo impulz (daný jeho hybnosťou) odovzdáva, keď je emitované (vyžiarené) a impulz odovzdáva, keď narazí do telesa." To dělá každé emitované těleso, nejen světlo. V tom nespočívá rozdíl mezi fotony a jinými částicemi. Pro oboje platí zákon zachování hybnosti.

----

Černé díry bych navrhoval řešit až poté, co se shodneme na poněkud základnějších fyzikálních pojmech a zákonech.

0 0
možnosti

To o tom zotrvačnom pohybe je len na odlíšenie. Základné tézy sú:

1) Zrýchlenie z nuly na c je ekvivalentné gravitačnému zrýchleniu na horizonte udalostí. Pri tomto zrýchlení môžeme povedať, že svetlo má pri emitácii, rýchlosť c hneď.

2) Fotón sa udržiava na horizonte udalostí svojou energiou, tou istou energiou, ktorou nadobudne rýchlosť c pri emitácii.

3) Svetlo sa udržiava pri rýchlosti c svojou energiou - je to tá energia, ktorá ho udrží na horizonte udalostí.

Zajtra som mimo domova, takže možno neodpíšem.

Ďakujem, že sa zamýšľate nad mojim článkom.

P. S. Tá definícia zotrvačného pohybu, ktorú som sám vymyslel, sa mi zdá výstižná.

0 0
možnosti
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 156x
Som vyštudovaný filozof. Od svojho štúdia na Trnavskej univerzite v Trnave, ktorú som absolvoval v roku 2003, rád vymýšľam kontroverzné hypotézy z oblasti filozofie, biológie a fyziky. Publikáciou svojich článkov chcem propagovať svoju e-knihu Schizofrénia a náboženstvo: výber z tvorby, ktorá je dostupná zdarma na stihnutie napr. v internetovom kníhkupectve Martinus.cz https://www.martinus.cz/?uItem=978321

Seznam rubrik